Tijekom trajanja projekta, provedeno je pet mobilnosti kroz koje su sudionice imale priliku na tečajevima u inozemstvu razvijati vještine i stjecati kompetencije za planiranje, kreiranje i evaluaciju inovacija u kurikulumu dječjeg vrtića Dječja mašta.
Tečaj Mind Games at School: Enhancing Students’ Cognitive and Problem-Solving Abilities održan je od 25.09.-01.10.2023. u Kopenhagenu, u Danskoj, u organizaciji Motivated learning for Everyone. Na njemu je sudjelovala odgojiteljica Ivančica Treska, koja je time stekla kompetencije za poticanje brojnih područja, kao što su učiti kako učiti, suradničke kompetencije, kreativno i kritičko mišljenje, te kreativno i kritičko mišljenje. Time je osposobljena za planiranje i provođenje niza aktivnosti u neposrednom radu s djecom te izradu specijaliziranih didaktičkih pomagala koja se koriste u svakodnevnom radu.
Odgojiteljice Ivana Pečarko i Tatjana Palir sudjelovale su na tečaju Teaching English to Very Young Learners, u St. Paul’s Bayu, na Malti. Organizator ovog tečaja bila je poznata Alpha School of English, u periodu od 16.-20.10.2023. Na tečaju su usvojile kompetencije izrade kreativne metodologije u podučavanju engleskog jezika djeci od najranije dobi, korištenje tehnologija i didaktičke opreme u radu, o integriranom učenju i izvanučioničkom podučavanju engleskog jezika te razvoju kompetencija engleskog jezika za odgojno-obrazovne djelatnike.
Tečaj Promoting Creativity, Critical Thinking and Problem-Solving in the classroom, 5.-11.11.2023. pohađale su ravnateljica Grozdana Žagar i odgojiteljica Blaženka Heric, u Italiji, Bologna. Tamo su usvajale vještine korištenja različitih strategija i alata za poticanje kreativnosti i kritičkog mišljenja kroz inovativne i interaktivne metode, koje se temelje na iskustvenom učenju. Također su upoznate s korištenjem digitalnih alata i tehnologije te razmjenjivale svoja iskustva s kolegama iz drugih zemalja.
Stečene kompetencije na tečajevima, sudionici mobilnosti su, kroz diseminacijske aktivnosti, prenijeli i ostalim odgojno-obrazovnim djelatnicima unutar ustanove, ali i izvan nje, putem webinara, radionica i seminara. Na roditeljskim sastancima i radionicama, i roditelji odnosno skrbnici djece upoznati su s novostečenim kompetencijama. U Godišnji plan i program te Kurikulum vrtića uvode se smjernice za razvoj transverzalnih kompetencija (kreativnosti i kritičkog mišljenja) te kompetencija komunikacije na engleskom jeziku u svakodnevnom radu svih stručnih djelatnika. Nove metode i tehnike uvedene su u svakodnevni rad s djecom, roditeljima, skrbnicima i suradnicima.
Svi sudionici projekta ojačali su svoje kompetencije aktivnog korištenja engleskog jezika u govoru i pismu te imaju više samopouzdanja koristeći ga za pronalaženje, korištenje i prilagobu resursa za rad na engleskom, za komunikaciju sa sustručnjacima u inozemstvu, umrežavanje i suradnju te za stručno usavršavanje u inozemstvu. Izrađen je i program ranog učenja engleskog jezika koji se može verificirati pri nadležnom ministarstvu.
Sudjelovanjem na seminaru te webinaru u sklopu diseminacijskih aktivnosti, psihologinja- koordinatorica projekta, je stekla kompetencije korištenja inovativnih pristupa u radu s djecom te ih aktivno koristi na dnevnoj bazi: u individualnom radu s djecom, kao i grupnom radu s potencijalno darovitom djecom (koristi aplikacije za izradu materijala za rad). Na taj način unaprijeđena je kvaliteta rada programa sa djecom s posebnim potrebama (djecom s teškoćama te potencijalno darovitom djecom) od najranije dobi.
Svi stručnjaci uključeni u provedbu projekta i diseminacijske aktivnosti razvili su i ojačali svoje kompetencije korištenja IKT alata u radu s djecom, roditeljima i suradnji sa su-stručnjacima. Također, ostvarili su umrežavanje s kolegama u Hrvatskoj i izvan nje putem različitih platformi. Postavili su svoje eTwinning profile koje koriste kao platformu za profesionalni razvoj kroz razmjenu iskustava, resursa i dobrih praksi, čime se unapređuje kvalitete odgojno-obrazovnog rada te poboljšavaju međukulturne vještine i razumijevanje različitih obrazovnih sustava.
Sudionici mobilnosti dobili su Europass Mobility certifikat kojim se potvrđuje usvojenost kompetencija na tečaju te potvrde o završenom tečaju.
Aktivnosti projekta Živjeti za učenje prezentirane su na društvenim mrežama, web stranici vrtića, Erasmus+ Project Results Platform-i kao i na eTwinning platformi, informativnim plakatima na svim objektima ustanove, Erasmus+ kutku, roditeljskim sastancima, Viber grupama za roditelje polaznika, lokalnim medijima,, organizacijom i sudjelovanjem na Erasmus+ days u ustanovi, javnim prezentacijama: na Erasmus+ konferenciji u Strahonincu, manifestaciji Noć knjige u svim objektima ustanove, STEAM festivalu u Čakovcu te radionicama i završnom webinaru na kojima su sudionici predstavljali novostečene kompetencije i vještine su-stručnjacima unutar i izvan ustanove.
Brojnim aktivnostima realiziran je glavni cilj projekta – osuvremenjivanje kurikuluma dječjeg vrtića Dječja mašta uvođenjem novih metoda i tehnika u tri ključna područja: unapređenje jezičnih kompetencija, razvoj transverzalnih kompetencija (“učiti kako učiti”) te uvođenje raznovrsnih inovacija u rad. Na kraju projekta izrađena je i e-brošura s aktivnostima i potrebnim radnim materijalima te načinom provođenja, koja je dostupna za slobodno preuzimanje. Utvrđena je potreba ali i povećana motivacija sudionika za daljnjim usavršavanjem ovog tipa te je ojačana povezanost i suradnja unutar odgojno-obrazovnog tima, kao i između dječjeg vrtića Dječja mašta i šire europske zajednice.
Više informacija i preuzimanje materijala dostupno je na stranici projekta:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100094683729561&locale=hr_HR
Živjeti za učenje - Live 2 Learn
Glavni cilj projekta je osuvremeniti kurikulum dječjeg vrtića Dječja mašta uvođenjem novih metoda i tehnika u svakodnevni rad, i to na tri ključna područja kojima će odgajateljice i ravnateljica:
a) poboljšati svoje jezične kompetencije, obogatiti vlastiti vokabular i steći samopouzdanje u korištenju engleskog jezika.
b) razviti inovativne metode u kurikulumu i razvijati kompetencije cjeloživotnog učenja “učiti kako učiti”
c) razviti transverzalne kompetencije djece i odgajatelja uvođenjem kreativnih alata u svakodnevni rad dječjeg vrtića.
Projekt traje od 1.6.2023. do 31.5.2024. Unutar tog razdoblja planirana je realizacija ukupno 5 mobilnosti – sudjelovanja na tečajevima u inozemstvu koji će sudionice osposobiti za planiranje, kreiranje i evaluaciju inovacija u kurikulum dječjeg vrtića Dječja mašta. Ovaj projekt, vrijednosti 10.291,00 eura, u potpunosti je financiran iz programa Erasmus+.